رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چیست و چه مزایایی دارد

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های برندسازی و تبلیغات اینترنتی در دنیای طراحی سایت است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند. در واقع به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند. درواقع یک خبر است که در قالب یک مصاحبه یا گزارش و یا مقاله در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید منتشر میشود که شامل یک تیتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس میباشد.

مهمترین نکاتی که در این روش تبلیغاتی وجود دارد ؛

  • نحوه تهیه خبر تبلیغاتی است که لازم است توسط یک تیم متخصص دارای خبرنگار حرفه ای ، مشاور بازاریابی و برندینگ و متخصص سئو تهیه شود.
  • رپورتاژ خبری در خبرگزاری ها و وب سایت های خبری معتبر منتشر شود.
  • محتوای خبر با توجه به نوع مخاطبان وبسایت منتشر کننده تهیه شود تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

چگونه رپرتاژ آگهی باعث ارتقا رتبه سایت من در گوگل میشود ؟

در محتوای رپرتاژ یک تا سه کلمه کلیدی از متن بصورت فالو لینک میشود به سایت شما .
بر اساس جدیدترین الگوریتم های گوگل دریافت لینک فالو از مطلبی مرتبط در سایت های پربازدید و معتبر بالاترین تاثیرگذاری را در ارتقا رتبه سایت شما در گوگل دارد.

هدف از رپورتاژ اگهی :

 

رپورتاژ اگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه‌ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته می‌شود را ترکیب می‌کند. داستان‌های ویژه اغلب به‌ ویژگی‌های بیشتر و خاص تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی می‌پردازد.

 

بااین‌وجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ می‌ رسد کنترل کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای فضای اختصاص‌ یافته به مطلب خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا است که شما به‌طور کامل قادر به اشاره کردن به مزایا محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.

 

رپورتاژ آگهی نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی چه مزایی دارد ؟

 

رپورتاژ آگهی های اینترنتی یا رپرتاژ خبری ، یکی از بهترین شیوه تبلیغاتی آنلاین در جهان میباشند . در این روش تبلیغات، یک متن تبلیغاتی بصورت گزارش یا مصاحبه و یا معرفی محصولات و خدمات در معتبرترین سایت ها منتشر میشود .

 

اصولا در رپورتاژ آگهی، کالا ها و خدمات با توصیف و توضیحات کاملتری به صورت تصویری ، عکس ، فیلم معرفی میشوند و در رپورتاژ اگهی های اینترنتی علاقه بر توضیحات ، عکس و… لینک نیز قرار داده میشود و به همین جهت یکی از بهترین روش برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل میباشد.

 

شکل و قالب کلی رپورتاژ آگهی ها :

ماهیت رپرتاژ آگهی‌ها قدری با آگهی‌های معمولی متفاوت است، اما متفاوت از تبلیغات چاپی معمولی با استفاده از یک تصویر و پیام برند است. این نوع از آگهی‌ها اغلب محتوا محور بوده و طول مطلب در آنها زیاد است که به مزایای محصولات می‌پردازد یا روایتی از بیان می‌کند که به ویژگی‌های یک محصول اشاره می‌کند. بااین‌وجود گاهی از عناصر بصری هم در آنها استفاده می‌شود.

 

اعتبار و ارزش رپورتاژ اگهی ها :

 

رپورتاژ آگهی ها معمولا تبلیغاتی هستند که  بصورت خبر منتشر میشود ، بنابراین باعث توجه بیشتر مخاطبان خواهد شد و همچنین بدلیل اینکه خبر در سایت های معتبر منتشر شده ، کاربران اعتماد بیشتری به شخص یا برند خواهند داشت .

 

علاوه بر تاثیر بسیار زیاد این روش تبلیغات در افزایش مشتریان ، رپرتاژ آگهی از نظر ارتقاء رتبه سایت در گوگل و افزایش بازدید وبسایت نیز بسیار مورد توجه است . دلیل آن هم این است که در بخش هایی از متن خبر یک یا چند کلمه کلیدی به سایت تبلیغات دهنده لینک میشود .